Sunday, July 7, 2013

Sunday, June 30, 2013

Misteri Bangkit Dari Tidur #3

Masa zaman sekolah dahulu, hari Sabtu danAhad adalah hari cuti. tapi jarang sekali bangkit dari tidur melebihi jam 10. Entah kenapa, meningkat dewasa ini walaupun susah benar bangun awal pada hari cuti, mesti dekat tengah hari baru rasa nak bangun. Kenapa?

Misteri Bangkit Dari Tidur #2

Kesinambungan dari Misteri Bangkit dari tidur.

Sebelum Tidur

Otaku's Story #10: Shopping

Sunday, June 23, 2013

ONE OK ROCK - THE BEGINNING


ONE OK ROCK - THE BEGINNING
Ost Rurouni Kenshin The Movie

Lyrics translation:

Thursday, June 20, 2013

Monday, June 10, 2013

Misteri Bangkit Dari Tidur

                           

Satu statement dari matluthfi. Membawa kpd satu lg misteri untuk dirungkaikan.

Misteri Sang Perokok

Baru-baru ni harga rokok naik lagi. Kononnya kalau rokok naik harga nnt perokok boleh berhenti merokok. Tp msih ramai lg yg membeli rokok. Tak kurang pun. Agaknya kenapa ek.?

Aku sendiri merokok, tp bkn pd tahap tegar. Dalam pada tu aku sendiri tertanya apa bestnya merokok ni? Boleh dapat penyakit pun ramai yang merokok lg. Xkn sbb Lack of awareness? Release tensions? Byk lg cara lain kot? Kempen berhenti merokok mcm2. Tp xkurang juga perokok ni. Kadang2 aku rasa mereka sengaja memilih jalan tu. Rokok itu dihisap oleh mereka diiringi dengan niat "sahaja aku merokok kerana nak dapat penyakit, senang mati xyah pikir pasal dunia". Kasar bunyi nya tapi aku rasa itu mungkin realiti sang perokok. Tapi mesti ada sebab lain kan? Beberapa hypothesis dlm merungkai persoalan ni aku terbitkan dalam perkataan utk dikongsi bersama.

Sunday, March 17, 2013

Misteri Kehilangan Ayam KFC.

KFC ataupun nama penuhnya Kentucky Fried Chicken, yang Popular dengan masakan ayam yang digoreng dengan ramuan rahsia. Kebanyakan penduduk Malaysia gemarkannya, dan tidak aneh bagi jika ada orang yang sanggup mencuri ayam goreng KFC, kerana rasa masakannya yang setara dengan harga dan kepopularitinya. Namun kehilangan ayam KFC yang berlaku disebuah hostel menjadi misteri bagiku sehingga kini.
Ayam KFC fresh. Tiada kaitan dengan cerita ini.

Tuesday, February 26, 2013

Undi, Parti politik dan pilihanraya

Politik? Apa tu?
(Wikipedia) Politics is the art or science of influencing people on a civic, or individual level, when there are more than 2 people involved. 
(Google) Politic meaning
1. (Adjective) (of an action) Seeming sensible and judicious under the circumstances.
2. (Verb) Engage in political activity.

Aku bertanya kerana aku sendiri tak tahu. Aku cuba mengikuti blog2 parti politik untuk memahami erti perjuangan pentaksub politik yang yakin mereka dipihak yang benar. Aku cuba mendalami dakyah mereka dalam membuktikan kebenaran mereka. Hanya satu yang pasti bagiku, this is bullshit belaka.

Wednesday, January 30, 2013

Akhirnya, Teman pengganti

Alhamdulillah, setelah beberapa bulan akhirnya dapat juga pengganti. Walaupun bukan yang terbaik, tapi aku masih bersyukur. Sememengnya aku runsing dengan pilihan hatiku ini, tapi aku yakin dialah yang terbaik buat masa ini. jika dulu malam2 ku sunyi tanpa teman disisi, kini dia hadir memenuhi hari-hari aku.

Thursday, January 17, 2013

Resolusi Tahun Baruku

2013, membuatkan aku tertanya halatujuku. Adakah ia akan menjadi tahun yang bermakna bagi diriku atau sekadar tahun yang berganti pergi? Tertanya-tanya aku apakah yang akan terjadi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...